Jordbro Engsø – og et nyt initiativ

Kære alle i Tårup området .

Vi er en gruppe på fire piger, der gerne vil sætte Knudby på landkortet  – som et sted, der er værd at besøge – for os i området – men også som et lille udflugtsmål for andre. Jordbro Engsø er allerede et fantastisk sted, og mange benytter området.

Vi er Eva Wanzenried, Lennette Larsen, Anna-Kathrine Jørgensen og Anne Mette Langmach. Projektet omhandler marken – på den venstre side af grusvejen ned til Jordbro Engsø. Marken er valgt  dels på grund af den smukke udsigt, og da der er toilet, og hyggelig siddepladser ved Kærhuset.

Her vil vi skabe et område, som kan give oplevelser til flere aldre og forskellige  interesser. Vi er i idéfacen, og derfor skriver vi denne mail –

Måske sidder du med et godt input, og så hører vi gerne fra dig.

I projektet har vi haft mange ideer på banen:

En del af området indhegnes til hundeluftning, hundelegeplads og agility

P-plads

Sanseskov

Pomet – vi ønsker at danne et æblelaug og indkøbe udstyr til cider fremstilling.

Udsigt –  et tårn at kravle op i  – trappe-spiral  eller jordbakke på højeste punkt

Hvor langt er vi med ideerne :

Vi har kontaktet Viborg kommune, hvor der er opbakning til ideen. Borgerforeningens bestyrelse har fået en kort info, og senere skal alle ansøgninger til kommune og fonde  gå gennem Borgerforeningen.

Vi har vedlagt et første udkast her i mailen – som udgangspunkt . Vi stræber efter, at den endelige skitse udformes som en helhed, hvor eksisterende natur og indhold harmonerer.

Så der er et stykke vej endnu  – men vi vil gerne invitere til, at du kan bidrage med ideer og viden.

Med venlig hilsen Lennette, Eva, Anne Mette og Anna-Kathrine

larsenlenette@gmail.comeva@wanzenried.dkmette@langmach.dk, annakathrine@hotmail.com