Informationsmøde om drikkevand

Viborg kommune inviterer til informationsmøde omkring Indsatsplaner for beskyttelse af drikkevand i Taarup Forsamlingshus mandag 14. juni 2021 kl. 19.

Arbejdet omkring indsatsplaner skulle have været færdig for længe siden, men pga. Corona-restriktioner har det ikke været muligt at afholde informationsmøder, som er en vigtig del af høringsprocessen. Indsatsplanen for Knudby Vandværk kan findes her (https://viborg.viewer.dkplan.niras.dk/plan/296#/), høringen er i gang og høringssvar kan indsendes indtil 30. juni 2021.

Det er et informationsmøde med kommunens folk ved roret, og det er ikke her, vi skal beslutte hvordan Knudby Vandværk i fremtiden skal forsyne de lokale borgere med rent drikkevand. Det bliver taget op på den kommende generalforsamling (som også blev udskudt pga. Corona-restriktioner). Vi sætter snart en dato for generalforsamlingen.

Det kan måske virke underligt at mødet i Knudby dækker vandværker i Lee, Sparkær og Knudby, men da jeg forventer at mange flere vil møde frem i Forsamlingshuset frem for Rådhuset i Viborg, har jeg insisteret på at kommunens folk skulle komme til os. Det har de accepteret – så skal vi bare hjælpe med at stille stole frem og lave kaffe, men vi plejer alligevel at hjælpes ad, så det er ikke noget problem.

Der er adgang for alle, som har et gyldigt coronapas, og så må der max samles 100 personer.

Knudby Vandværk Amba