Nyt fra Vandværket

Vi har rådført os med Grundfos, Kemic Vandrens, Viborg Vand og vores lokale smed (og hans rådgivere), og det er mundet ud i at vi vil bygge en trykforøger ind på vores ledningsnet på vandværket. Jeg har omtalt det tidligere, men NU er vi kommet så langt, så trykforøger og de specialbyggede rør-stumper er ankommet til Viborg.

Planen er at vi i kommende uge får tømt vandværksbygningen for pumper og andet isenkram. Så er det efterårsferie og i starten af uge 43 går Viborg Vands bedste smed i gang med at ombygge vores afgangsrør ind mod byen – vi har jo et indgangsrør, som forsyner alle dem, der ligger på røret før vandværket + Kvosted og Gammelstrupvej, og de skulle ikke blive berørt af ændringerne – vi har så afgangsrøret, som forsyner Knudby-Borup, og der bliver vi nødt til at lukke for vandet et par timer, mens de får skilt det ad.

Jeg kan endnu ikke sige præcis, hvornår det sker, men det bliver tirsdag/onsdag/torsdag i uge 43, og Viborg Vand har lovet at give mig besked dagen før, så jeg kan skrive rundt, hvornår der er lukket.