Lidt Taarupmail fra Vandværket

Info fra Knudby Vandværk.

Tirsdag 24. oktober vil der blive lukket for vandet på en del af vandledningen fra ca. kl. 9 og til vi er færdige. Vi regner med 1-2 timer, men for at vi ikke skal blive bestormet, så kalkuler med at der først er vand igen kl. 12. Grunden til at der lukkes er at der skal monteres nogle nye rør, som implementerer nogle pumper, som skal øge og stabilisere trykket. Onsdag kommer Grundfos og regulerer de nye pumper, så vi kommer op på et stabilt tryk lidt over det niveau, vi havde før sammenkoblingen. Så fra torsdag skulle der gerne være vand nok hele døgnet for alle forbrugerne. Er der stadig nogen, der ikke har vand/tryk nok, så ligger det sandsynligvis i ledningsnettet – og så kigger vi på det.

De, der berøres af vandlukningen, er de forbrugere, der får vand fra vandværket. Altså alle i Borup og de fleste i Knudby. Alle, der bliver forsynet fra Viborgledningen før vandværket, vil have vand hele tiden. De ikke-berørte er alle i Kvosted, Tårupgårdsvej, Pamhulevej, Knudbyvej, Gammelstrupvej nr. 8, 10a, 10b, 12 og 23 og Virksundvej lige numre til og med nr. 90 samt ulige numre til og med nr. 49.

Vær opmærksom på at der godt kan løsne sig noget sand og okker fra vandrørene, efter trykket er taget af og sat til igen. Det kan give misfarvninger i vandet, men det er uskadeligt. Det er dog ikke ret pænt på de hvide duge, hvis man har sat en vask i gang under lukning/genåbning.