Kammermusik ved Hjarbæk Fjord

Med en koncertserie i Viborg Musiksal og kirker omkring Limfjorden præsenterer vi kammermusik med nogle af landets bedste musikere i samarbejde med internationale stjerner.

årets festival besøg af en række af landets respekterede unge musikere: Cellisten Toke Møldrup, pianisten Emil Gryesten, samt koncertmester fra Det Kgl. Kapel, Emma Steele. Ved koncerten d. 4. august vil publikum igen kunne opleve den enestående pianist Andrei Korobeinikov, der regnes for en af sin generations fremmeste pianister.

Repertoiret ved festivalens sommerkoncerter vil bestå af et alsidigt repertoire af kammermusik i forskellige sammensætninger, med værker af bl.a. C. Nielsen, Rued Langgaard, Felix Mendelsohn, J. Brahms samt cellosuiter af J.S. Bach.

Den første koncert spilles d. 1. august i Vestervang Kirke kl. 19.30, hvor pianisten Emil Gryesteen, violinisten Aleksander Kølbel og cellisten Toke Møldrup spiller G. Fauré: Klavertrio i d-mol op. 120 og J. Brahms: Klavertrio nr. 1 i H-Dur op. 8.

Den 2. august er der koncert i Taarup Kirke kl. 19.30, hvor publikum kan høre J.S. Bach: Cellosuite nr. 3 i C-Dur BWV 1009 og A. Arensky Strygekvartet nr. 2 i a-mol op. 35 fremført af Aleksander Kølbel (violin), Timur Yakubov (bratsch), Boris Andrianov (cello) og Anna Koshkina (cello).

Den 3. august kl. 19.30 i Vorde Kirke spiller Emma Steele (violin), Bartosz Skibinski (violin), Sune Ranmo (bratsch) og Richard Krug (cello): J. Haydn: Kvartet nr. 53 i D-Dur ”Lærke” og Carl Nielsen: Strygekvartet nr. 3 i Es-Dur

Søndag d. 4. august afholdes koncerten kl. 16.00 i Viborg Musiksal, hvor værkerne: A. Dvorak: Klavertrio nr. 4 i e-mol op. 90 og J. Brahms: Klaverkvartet nr. 2 i A-Dur op. 26 fremføres af Andrei Korobeinikov (klaver), Aleksander Kølbel (violin), Timur Yakubov (bratsch), Boris Andrianov (cello)

Ved afslutningskoncerten d. 9. august kl. 19.30 i Skals Kirke kan tilhørerne opleve den prisvindende danske strygekvartet, Nightingale String Quartet, der spiller Carl Nielsen: Strygekvartet nr. 1 i g-mol op. 13 og F. Mendelsohn: Strygekvartet nr. 6 i f-mol op. 80.  Nightingale String Quartet består af: Gunvor Sihm (violin), Josefine Dalsgaard (violin), Marie Louise Broholt Jensen (bratsch) og Louisa Schwab (cello)

Som medlem af Kammermusik ved Hjarbæk Fjord er koncerterne i Vestervang Kirke og Viborg Musiksal gratis. Medlemskab koster 100 kr årligt. Hvis I ikke har fået tegnet medlemskab for 2024 kan dette tegnes ved indgangen til koncerterne.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com