Ekstraordinær generalforsamling i vandværket

Knudby Vandværk amba indkalder til ekstraordinær generalforsamling tirsdag 30. november kl. 19:30 i Forsamlingshuset i Knudby.

Efter forhandlinger mellem Energi Viborg Vand og Knudby Vandværk har vi nu en løsning, som vi finder tilfredsstillende. Viborg Vand overtager forpligtelserne for vandforsyning samt aktiver og passiver pr. 1. januar 2022. Det vil betyde, at forbrugerne i vores område kommer til at betale det samme som forbrugerne i Viborg, bortset fra at der indføres en rabatordning til storforbrugerne i vores område. Alle almindelige forbrugere får ikke nogen prisstigning, mens det desværre kan blive et par tusinde dyrere for hver af de to største forbrugere. I forhold til at skulle investere i BNBO, så er det en fin løsning. Tilslutningsafgift følger også Viborgs takster, og det betyder at det bliver lidt billigere at tilslutte sig.

Der er stadig en lille ”knast” vedr. fordeling af omkostninger til ny ledningsføring mm., men det har vi på plads inden generalforsamlingen. Vi vil fremlægge aftalen og sætte den til afstemning på generalforsamlingen. Vedtages forslaget er det samtidig en beslutning om at selskabet nedlægges efterfølgende. Medlemmer af amba’et har stemmeret, og man kan medbringe én fuldmagtsstemme ud over sin egen/sine egne stemmer.